نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

ثبت رکورد باورنکردنی در دوی ماراتن توسط الیود کیپچوگه + فیلم‌

  • کد خبر: ۶۸۶۷
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸
ثبت رکورد باورنکردنی در دوی ماراتن توسط الیود کیپچوگه + فیلم‌
تاریخ‌سازی الیود کیپچوگه ورزشکار کنیایی با شکست غیر رسمی رکورد جهان در دوی ماراتن

الیود کیپچوگه دونده کنیایی با ثبت زمانی کمتر از 2 ساعت در دوی ماراتن، یک رکورد تاریخی را به نامش ثبت کرد. دوی ماراتن که با وجود مسافت طولانی، همواره یکی از جذاب‌ترین ماده‌های دو و میدانی بوده، با درخشش یک الیود کیپچوگه دونده کنیایی، رکوردهای تازه‌ای را در چند سال گذشته دیده است. اما این بار جدا از رکوردشکنی، یک اتفاق ویژه رخ داده و رکوردی از سوی این دونده ثبت شده که شاید کسی فکر نمی‌کرد به این زودی‌ امکان‌‌پذیر باشد. الیود کیپچوگه سال گذشته توانسته بود با رکورد 2:01:39 در دوی ماراتن رکوردشکنی کند، این بار در جریان رقابت‌های دوی ماراتن اتریش در شهر وین موفق به ثبت زمان 01:59:40 شد و رکورد تازه‌ای را در دوی ماراتن دنیا به نامش ثبت کرد. دویدن مسافت 42 کیلومتر و 195 متر در کمتر از 2 ساعت، تا دیروز یک رؤیا به نظر می‌رسید، اما این دونده 34 ساله کنیایی نشان داد که چنین رکوردی هم دست‌یافتنی است. تارنمای فدراسیون جهانی دوومیدانی، با انتشار این خبر، از آن به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین نقاط عطف در تاریخ دوومیدانی به یاد سپرده خواهد شد.

 

الیود کیپچوگه، نخستین انسانی که ماراتن را زیر دو ساعت دوید

 

رکورد کیپچوگه ثبت نشد!
فدراسیون جهانی دوومیدانی بلافاصله اعلام کرد که این زمان، هرگز به عنوان یک رکورد رسمی ثبت نخواهد شد، چرا که ملاک‌های لازم برای ثبت رسمی رکورد را ندارد. مسابقه‌ای که الیود کیپچوگه در آن تاریخ‌سازی کرد، به گونه‌ای بود که فقط خودش در آن شرکت داشت. در واقع این مسابقه فقط برای رکوردشکنی او فراهم شد. در کنار کیپچوگه، تیمی متشکل از 41 دونده حضور داشتند که به او در طول این مسیر 42 کیلومتری کمک می‌کردند. همچنین مقابل این دونده 34 ساله اتومبیلی حرکت می‌کرد که روی آن لیزر قرار داشت تا این ورزشکار بتواند گام‌هایش را براساس آن لیزر و نوری که زیر پایش قرار می‌گیرد، تنظیم کند و ریتم ویژه‌ای داشته باشد. کیپچوگه در حالی امروز توانست دوی ماراتن را در کمتر از 2 ساعت تمام کند که دو سال پیش نیز اقدام به این کار در شهر مونزا کرده بود اما در آنجا 25 ثانیه کم آورده بود تا موفق به ثبت رکورد نشد.

 

درباره الیود کیپچوگه از کنیا، اولین بشری که ماراتن را زیر ۲ ساعت دوید

 

کیپچوگه: هیچ محدودیتی برای انسان وجود ندارد
الیود کیپچوگه که حالا تنها فردی است که به صورت غیررسمی رکورد زیر 2 ساعت را در دوی ماراتن جهان در تاریخ ثبت کرده پس از این رخداد در اتریش می‌گوید: تاریخ‌سازی در دو و میدانی یک احساس بزرگ است. من خوشبخت‌ترین مرد جهان هستم، چون اولین انسانی هستم که توانسته این مسافت را در کمتر از 2 ساعت به پایان برساند و حالا می‌توانم به مردم بگویم که هیچ محدودیتی برای انسان وجود ندارد. انتظار دارم از این پس مردان بیشتری در دنیا بتوانند دوی ماراتن را در کمتر از 2 ساعت به پایان برسانند. کیپچوگه یک طلا، یک نقره و یک برنز در المپیک، یک طلا و یک نقره در مسابقات قهرمانی جهان و 8 طلا و یک نقره در دوهای ماراتن معتبر دنیا کسب کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->